سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  امروز : 
رصد اخبار و قیمت روزانه سهام های غیر بورسی و حق الشرکه
لینک های غیربورسی :
خرید اشتراک پیامکی ارسال قیمت سهام : ↓
کلیـــــک کنید
اخبار و تحلیل سهام های غیربورسی : ↓
کلیـــــک کنید
انجمن تبادل اطلاعات بورس بازان : ↓
کلیـــــک کنید

1394/09/01

با وجود  گذشت  چند ماه از بسته شدن شرکت پردیسبان و توقف روند خرید و فروش سهام این شرکت، هنوز تکلیف سهام داران این شرکت مشخص نشده است و آن ها همچنان در برزخ بلاتکلیفی به سر می برند.

ماجرا از کجا شروع شد؟
محمدی، کارشناس امور اقتصادی، شروع ماجرای سهام فروشی پردیسبان را شرح می دهد و می گوید: مسئولان این شرکت مدعی شدند که زمینی را در اتوبان تهران- قزوین خریداری کرده اند و قرار است برج 66 طبقه گردشگری، تفریحی به نام کاسپین را در حوالی شهر «آبیک» بسازند.


سهام فروشی از تهران کلید خورد
وی می افزاید: سهام فروشی سال 92 از تهران آغاز می شود. قیمت اسمی سهام دو ریال بوده است، اما در تهران از 20 ریال فروش سهام آغاز می شود و پس از مدتی دلال بازی قیمت سهم را تا 55 تومان در تهران بالا می برند. در آن بازه زمانی با توجه به فضای مساعدی که برای فروش سهام پدیده در مشهد به وجود آمده بود، فردی به نام (د. ن) ، یک میلیارد تومان سهام پردیسبان را از تهران می خرد و به مشهد می آورد و در مشهد از قیمت 35 تومان شروع به فروش می کند.


این کارشناس اقتصادی ادامه می دهد: از دی ماه 92 برخی مشهدی ها هم تحت تاثیر فضای پدیده این سهام را می خرند تا این که خرداد ماه 93، شورای عالی مسکن و شهرسازی جلوی این کار را می گیرد و می گوید: باید مجوزهایتان را بگیرید ولی مسئولان این شرکت هر روز در سایت شان اعلام می کنند که فلان مجوز را گرفتند و با ایجاد جو کاذب، قیمت سهام را بین دلال ها تا 110 تومان بالا می برند تا اینکه دی ماه 93 دادستان به موضوع پردیسبان ورود می کند.


انتشار سهام به روش غیرقانونی
پادمان مقدسیان از کارشناسان مسائل بورس نیز در این باره می گوید: اصل انتشار سهام و فروش آن به مردم توسط شرکت هایی مانند پردیسبان، پدیده و... با مجوز سازمان های ناظری که در این زمینه وجود دارد، نبوده است. چون قانون می گوید این شرکت ها برای انتشار سهام باید از فرابورس مجوز گرفته باشند و شرکت آن ها ثبت شده باشد تا بتوانند سهام خود را بفروشند.

مقدسیان می افزاید: هرگونه نقل و انتقال سهام بعد از آن که سهام را منتشر کردند باید از مسیر بازار فرابورس باشد و فقط در این صورت است که این نقل و انتقال اعتبار دارد و در تابلوی معاملات فرابورس هم ثبت می شود و این شرکت ها چون این ویژگی ها را نداشتند از ابتدا فرایند کارشان غیرقانونی بوده است.

این کارشناس مسائل بورس درباره راهکارهای مقابله با این تخلفات خاطرنشان می کند: تقویت مسائل نظارتی راهکاری است که وجود دارد. یعنی اگر یک کار غیرقانونی انجام شد خیلی سریع و با سرعت عمل بیشتری آن را متوقف کنند.

وی ادامه می دهد: مسئله  مهم درباره منافع مردم و سهامداران در این قضیه  برخورد نکردن به موقع بوده است. یعنی برخورد قضایی بعد از آن که پول هایی جمع آوری و نقل و انتقالاتی انجام شده بود صورت گرفت.

مقدسیان درباره تبلیغات صورت گرفته توسط این شرکت ها تصریح می کند: تبلیغات این شرکت ها اگر درباره پروژه ای بوده است که انجام می دادند مسئله اش جداست ولی همان مسائلی که گفته شد برای تبلیغات خرید و فروش سهام نیز وجود دارد و این گونه تبلیغات غیرقانونی بوده است و از همان لحظات اول هم مسئولان فرابورس در مصاحبه هایی که انجام می دادند می گفتند پردیسبان و پدیده و... مجوز ندارند ولی برخورد نکردن با این فعالیت غیرقانونی باعث شد که این مسائل طولانی شود و تحت تاثیر تبلیغات عده ای پول هایشان توقیف شود.


انتقاد سهامداران پردیسبان از رانده شدن پرونده پردیسبان به حاشیه
در این میان تعدادی از سهامداران شرکت «پردیسبان» با مراجعه به روزنامه خراسان، از در حاشیه قرار گرفتن سهام فروشی شرکت پردیسبان گلایه داشتند و خواستار پیگیری مشکل بازپرداخت نشدن وجوه سهامداران این شرکت توسط هیئت مدیره بودند.

آن ها مدعی بودند، بالا بودن تعداد سهامداران پدیده و همچنین سپرده گذاران میزان، باعث شده است تا موضوع «پردیسبان» به حاشیه رانده شود.

یکی از خریداران سهام پردیسبان هم در این زمینه به خراسان گفت: مشکل و درد ما این است که می گوییم سهام پردیسبان را هم به چشم سهامداران پدیده، میزان و... نگاه کنید. در پدیده اگر تخلفی صورت گرفته است، ولی حداقل آن جا ساخت و سازی شده است، در حالی که درباره پردیسبان حتی یک خشت گذاشته نشده است و قیمت سهام آن هزار و صد برابر شده است. آقای دادستان، آقای حیدری در این جا قانون شکنی خیلی واضح تر از دیگر پروژه هاست!

وی مدعی می شود: ما مثل پدیده چهار هزار میلیاردی نیستیم. کل ارزش سهام پردیسبان در مشهد 70 میلیارد تومان است. درد دیگر ما این است که یک سوم سهامداران، پول هایشان آزاد شده است که آن یک سوم، دلالان هستند و فرق بین مردم عادی و دلالان در این است که دلالان مرتب سهامشان پر و خالی می شود، در صورتی که مردم با کدشان یک بار خرید و فروش می کنند.

وی افزود:  پول به دلالان رسید و حالا ما مانده ایم با مسئولان شرکتی که پول ما را نمی دهند.


هایپر مارکت وسط بیابان؛ متری 38 میلیون تومان!
یکی دیگر از سهامداران به تخلفات دیگر پردیسبان اشاره می کند و می گوید: از دیگر تخلفاتی که مسئولان این شرکت کرده اند اعلام ساخت هایپرمارکت در محل احداث برج 66 طبقه است که براساس الگوی کاری یکی دیگر از شرکت ها بوده است و به سهامداران اعلام شد که سهام شما تبدیل می شود به مساحت این هایپرمارکت و قیمت آن را در وسط بیابان متری 38 میلیون تومان با سهامداران حساب کردند.


حواله ها برگشت خورد
وی گفت: در صلح نامه ای که با افراد تهاتر کردند، شماره نامه ای را که حکم قلع آن هایپرمارکت توسط شهرداری آبیک داده شده بود، به عنوان شماره مجوز نوشتند. در این میان عده ای تهاتر کردند ولی ما گفتیم که فقط پول می خواهیم. در جواب ما گفتند برای 6 ماه بعد به شما حواله تعاونی (...) را می دهیم که الان چهار ماه است همین حواله ها هم برگشت خورده است، البته تعدادی از حواله ها تا 5 خرداد 94 پاس شده است و از پنج میلیاردی که واریز کردند، فقط یک میلیارد به مشهدی ها می رسد.

این سهامدار معترض گفت: ادعا می شود با یک سوم سهامداران تسویه حساب کرده اند که ما این حرف را قبول نداریم. حرف ما این است که همان گونه که پدیده و میزان وارد ستاد تدبیر شده اند، پردیسبان را هم وارد این ستاد کنند. این موضوع در این استان اتفاق افتاده است و این مسئله را به یکی از مدیران استانداری خراسان رضوی هم که مدعی بود، این قضیه مربوط به استان قزوین است، گفتم.


تاثیر تبلیغات
وی درباره انگیزه خود از خرید سهام پردیسبان اذعان می کند: تبلیغات صدا و سیما و برخی دیگر از رسانه ها برای این شرکت باعث شد تا سهام آن را بخریم. حالا هم عاجزانه درخواست می کنیم دادگستری اجازه دهد  وکیل بگیریم و وکیل بتواند پرونده را مطالعه کند تا این قدر استرس نداشته باشیم. سهامداران پدیده هم استرس دارند ولی حداقل می دانند که مسئولانی پیگیر پرونده هستند.


 پاسخگو نبودن مسئولان
وی با گلایه از پاسخگو نبودن مسئولان شرکت  پردیسبان تصریح می کند: الان ما هیچ دسترسی به آقایان نداریم و دفاتر تهران و مشهد هم بسته است. فقط یک سایت دارند و در آن مدعی شده اند که در حال ورود به فرابورس هستند در حالی که پرونده قضایی دارند و امکان ورود به فرابورس را به هیچ وجه ندارند.


این مال باخته با اشاره به شیوه عملکرد غیرقانونی این شرکت، اظهار می کند: این ها سه شرکت به نام های «پردیسبان»، «ایستا بهارستان نور» و «ایستا بهارستان نور شرق» دارند و یک مثلث درست کرده اند. آنان سهام را به نام ایستا بهارستان نور شرق فروختند و سرمایه های مردم را از این طریق جمع کردند، بعد این سرمایه را به شرکت پردیسبان انتقال دادند که می خواستند برج بسازند. در حالی که شرکت پردیسبان، شرکتی است با مسئولیت محدود که حق فروش سهام را ندارد و در این باره آن تخلفات بسیار واضح است.وی با ارائه حواله 128 میلیونی خود که مربوط به 94.3.10  است و برگشت خورده، از خراسان می خواهد که صدایش را به گوش مسئولان برساند.

وی به نامه نگاری ها و مراجعاتی که با برخی نمایندگان و مسئولان شهرهای استان خراسان رضوی و قزوین داشته، اشاره می کند و آن ها را به عنوان سند به روزنامه ارائه می دهد و خواستار پیگیری موضوع می شود.

یکی دیگر از سهامداران هم می گوید: ما نامه ای هم از دادستان کل کشور درباره لزوم رسیدگی به این موضوع گرفتیم و برای دادستان مشهد بردیم که ایشان گفت ما تا 15 مهر 94 به پردیسبان فرصت داده ایم.

وی گفت مسئولان دادگستری مشهد بر مهلت 15 مهرماه تاکید می کردند و می گفتند که اگر شرکت تا این زمان به موضوع رسیدگی نکند، پرونده به دادگاه ارسال می شود ولی اعلام نکردند که آیا دوباره به آن ها فرصت می دهند و اصولا چگونه بااین شرکت متخلف برخورد خواهند کرد؟


متهمان با وثیقه آزاد هستند/ اگر ما بخواهیم افشاگری کنیم چه کارهایی را سهامداران انجام دادند حرف هایمان بهتر جواب می دهد.

قاضی رسیدگی کننده به پرونده پردیسبان گفت: اگر ما بخواهیم درباره مسائل پردیسبان افشاگری کنیم که چه کارهایی را خود سهامداران انجام دادند، حرف هایمان بهتر جواب خواهد داد.

«حیدری» در پاسخ به این سوال که «درباره پروژه پردیسبان چه اقداماتی صورت گرفته است و اکنون پرونده در چه مرحله ای قرار دارد» گفت: ما متهمان این پرونده را با قرار تامین آزاد کردیم و آن ها به قید وثیقه آزاد هستند و فعلا برای بحث پرداخت ادامه دارمان احضارشان کردیم که این برگ احضاریه ها برنگشته است و زمانی که برگردد براساس آن تصمیم گیری می شود.

وی در پاسخ به این سوال که زمان احضاریه ها کی است؟ اظهار کرد: احضاریه ها ارسال می شود و بستگی به تاریخ ابلاغ آن دارد. بعضی وقت ها یک احضاریه را سیستم نگرفته و چاپ نشده و ما فکر کرده ایم چاپ شده و ما اعلام می کنیم. اکنون منتظریم احضاریه هایمان بیاید و پرونده را در وقتش رسیدگی کنیم و اگر اعلام شد احضاریه ها نیامده یک بار دیگر برایشان بفرستیم یا پیگیری کنیم که چرا ابلاغ نشده است.

قاضی حیدری درباره فرایند زمانی رسیدگی به پرونده هم اذعان کرد: ما فقط منتظر برگشت تمام احضاریه هایمان هستیم. یکی از آن ها برگشته و حداقل دو احضاریه باقی مانده است.


«تکذیب مهلت 15 مهرماه»
قاضی رسیدگی کننده به پرونده پردیسبان در پاسخ به این سوال که سهامداران مدعی بودند که تا 15 مهر به متهمان مهلت رسیدگی داده شده است، گفت: نه چنین چیزی نیست و من از آقای دادستان سوال کردم و ایشان گفتند: نه این طور نبوده و حدود 250 نفر از سهامداران هم آمدند این جا و معلوم شد کسی این قول را به آن ها نداده بوده است و خودشان در فضای مجازی چنین چیزی را انجام دادند و چین مهلتی از طرف ما نبوده است.


«افشاگری»
وی همچنین در پاسخ به این سوال که سهامداران مدعی هستند وکیل نمی توانند بگیرند تصریح کرد: چنین چیزی صحت ندارد و وکیل هم می توانند بگیرند و ما یک سوم (مطالبات پردیسبان) را با همین مسائل گرفتیم و اگر ما بخواهیم افشاگری کنیم چه کارهایی را خود سهامداران انجام دادند، حرف هایمان بهتر جواب خواهد داد.


مدیر کل امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی: مسئله پردیسبان مربوط به استان دیگری است و در حوزه اختیارات ما نیست
در همین باره مدیر کل امور اقتصادی و بین الملل  استانداری خراسان رضوی در گفت وگو با خراسان گفت: پردیسبان یک پروژه اقتصادی نیست و یک طرح عمرانی است و مربوط به استان دیگری بوده و در حوزه اختیارات ما نیست.

علی رسولیان ادامه داد: مثلا درباره شرکت پدیده، استانداری تهران و آذربایجان شرقی و استان های دیگر از استانداری خراسان رضوی درخواست پیگیری دارند و مسئله را به ما محول کرده اند.وی تصریح کرد: در مسئله پردیسبان افرادی رفته اند برای این پروژه در استان قزوین سرمایه گذاری کرده اند و ما موضوع رابه استانداری قزوین منعکس کرده ایم تا پیگیر این مسئله باشند و آن ها باید پاسخ گو باشند و ما نمی توانیم کاری انجام دهیم چون پروژه ای در استان نیست.رسولیان خاطرنشان کرد: در موضوع پردیسبان به عنوان نماینده استانداری به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد ولی مردم هم حواسشان جمع باشد که کجا سرمایه گذاری می کنند و جوانب کار را به صورت کامل رعایت کنند تا گرفتار این مشکلات نشوند.


استانداری خراسان رضوی می تواند با قزوین مکاتبه کند
با فرض این که قبول کنیم چون پروژه برج کاسپین در استان قزوین تعریف شده است استانداری قزوین باید این موضوع را پیگیری کند اما استانداری خراسان رضوی می تواند با پیگیری مستمر و  مکاتبه با استانداری قزوین اطلاع رسانی درباره روند انجام کار داشته باشد. از سوی دیگر قاضی پرونده در مشهد نیز می تواند در خصوص روند پیگیری پرونده به سهامداران اطلاع رسانی کند



  

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس : 1394 سه شنبه 26 آبان 

مصطفی افضلی‌فرد گفت: احمد توکلی نماینده مردم تهران در تشریح وضعیت پروژه پردیس بان و صاحبان آن عنوان کرد که این افراد از عناوین حکومتی و نام مسئولین دولتی سوءاستفاده می‌کنند و موجبات وارد آوردن ضرر و زیان را به مردم فراهم می‌کنند و حقوق مردم را ضایع می‌کنند.
مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه کمیسیون اصل 90 به منظور شکایت سهامداران پروژه پردیس‌بان گفت:‌ در این جلسه که با حضور نمایندگان مجلس و شکات برگزار شد احمد توکلی نماینده مردم تهران در تشریح وضعیت پروژه پردیس بان و صاحبان آن عنوان کرد که این افراد از عناوین حکومتی و نام مسئولین دولتی سوءاستفاده می‌کنند و موجبات وارد آوردن ضرر و زیان را به مردم فراهم می‌کنند و حقوق مردم را ضایع می‌کنند.

وی افزود: نماینده شاکیان در این جلسه گفتند که قوه قضائیه شکایت شاکیان پروژه پردیس بان را نمی‌پذیرد و دفتر قضایی در تهران می‌گوید به دلیل اینکه محل اجرای پروژه در مشهد است و دستگاه قضایی مشهد نیز عنوان می‌کند به دلیل اینکه محل سکونت شما در هر جا که هست در آنجا باید موضوع را پیگیری کنیم و محل وقوع جرم نیز تهران و استان قزوین است از رسیدگی به پرونده سر باز می‌زند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: صاحبان پروژه پردیس بان از نام کمیسیون اصل 90 در سایت خود سوءاستفاده کردند که اقدام آنها این حق را برای کمیسیون محفوظ می‌دارد که موضوع را از طریق دستگاه قضایی پیگیری کند.

افضلی فرد خاطرنشان کرد: این اشکال و ایراد به سازمان صدا و سیما وارد است که متأسفانه پیش از اینکه پروژه پردیس بان مستندات و مجوزهای قانونی را اخذ کند رپورتاژهای تبلیغاتی آن را پخش می‌کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که در پروژه پردیس بان سرمایه‌گذاری کرده و سهامدار شدند از طبقات متوسط و ضعیف جامعه بودند که از طریق رپورتاژهای تبلیغاتی سازمان صدا و سیما به پروژه پردیس بان اطمینان کردند و در این پروژه سرمایه‌گذاری کردند و این یکی از ضعف‌هایی است که متوجه سازمان صدا و سیما است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: از حدود بهمن ماه سال 92 مستنداتی دال بر این مسئله وجود داشت که صاحبان پروژه پردیس بان از موقعیت خود سوءاستفاده می‌کند و بدون اینکه برگ سهام را در اختیار سهامداران قرار دهند مبالغ به حساب افرادی واریز می‌شود که در شرکت مسئولیت حقوقی ندارند که پیگیری‌هایی در این باره انجام شده است.

افضلی‌فرد خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم قوه قضائیه نسبت به پذیرش شکایت شاکیان شرکت پردیس بان اقدام کند و دیگر اینکه در خصوص مسئولین این شرکت در استان‌های قزوین و خراسان نسبت به پیگیری دقیق حقوق و مطالبات مردم و سهام‌گزاران این شرکت اقدام کند.

وی افزود: بنا بر این شد تا کمیسیون اصل 90 به صورت میدانی به موضوع شرکت پردیس بان ورود کند و هیأتی از کمیسیون در استان‌های خراسان رضوی و قزوین حضور پیدا کرده و از نزدیک مشکلات مربوط به این پروژه را بررسی کنند و اقدامات لازم را در جهت احقاق حقوق مردم و بررسی عملکرد مسئولان دستگاه‌های اجرایی و قضایی و بررسی طرز کار آنها صورت دهد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: طبق قانون دستگاه‌های اجرایی باید در ارتباط با پروژه پردیس بان به کمیسیون اصل 90 پاسخگو باشند و در مکاتباتی که با دستگاه قضایی نیز انجام خواهد شد باید قوه قضائیه پاسخگو باشد که چرا نسبت به پذیرش شکایت شاکیان پردیس بان اقدام نکرده است.

افضلی‌فرد در پایان گفت:‌ باید با افرادی که در هر سمت و مقام از عناوین نظام و حکومتی و یا کمیسیون اصل 90 سوءاستفاده می‌کنند برای پیش بردن امور خود برخورد لازم صورت گیرد تا فرد یا افرادی در آینده به خود اجازه ندهند که برای اقدامات خلاف قانون خود محملی درست کنند و از ناآگاهی بخشی از مردم در این خصوص برای تضییع حقوق آنها سوءاستفاده کنند.


  

به نظر می رسد مدیران پدیده می کوشند تا با جذب نقدینگی و دریافت تسهیلات مشکلات را مرتفع کنند، شاید تنها راه نجات این شرکت را باید در فروش سهام در بورس اوراق بهادار جستجو کرد که البته به نظر نمی رسد به این زودی ها محقق شود.


تحلیل روز سهام غیر بورسی پنجشنبه 26 شهریور

پدیده شاندیز:
روز گذشته جمعی از سهامداران پدیده ابتدا در دفتر این شرکت در سه راه خیام مشهد تجمع کردند و تقاضای حضور نماینده ای از مسوولان شرکت و پاسخگویی به سوالاتشان را داشتند که این امر محقق نشد، سپس آن ها به رستوران پدیده مراجعه کردند و با پهن کردن سفره ای خالی و نمادین مقابل این رستوران اعتراضشان را نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری عصر هشتم، پیش از این هم نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی آغاز مهرماه را پایان مهلت وزیر اقتصاد برای حل مشکل پرونده پدیده شاندیز خوانده بود.

به نظر می رسد مدیران پدیده می کوشند تا با جذب نقدینگی و دریافت تسهیلات مشکلات را مرتفع کنند، شاید تنها راه نجات این شرکت را باید در فروش سهام در بورس اوراق بهادار جستجو کرد که البته به نظر نمی رسد به این زودی ها محقق شود.

پردیسبان:
دیروز جمع کثیری از سهامداران پردیسبان هم در اعتراض به عدم پرداخت پولشان و پاسخگو نبودن شرکت دست به تجمع زده بودند.

وب سایت این شرکت همچنان مانند چند هفته گذشته از دسترس خارج است و مسوولان شرکت هم حاضر به پاسخگویی نیستند، با توجه به بسته بودن دفاتر مشهد و تهران پردیسبان عملا سهامداران معتقدند هیچ روشی برای پیگیری پولشان ندارند.

گرندسنتر:
مدیرعامل شرکت گرند حاضر به پاسخگویی نیست و مسوولان شرکت نیز هرگونه پاسخگویی در مورد چک های برگشت خورده را به وی ارجاع می دهند.

ظاهرا گرند نیز از حاشیه امنی نزد برخی مدیران برخوردار است که بی توجه به سهامدارن و شکایتهایشان در حال گذران وقت است.

تبرک:
تبرک که قرار است به زودی با شرکت شهداب وارد بورس شود چشم امید سهامداران و مدیرانش به خوش قولی مدیران بانک سپه و پاس شدن چک های آنان است تا حواله های سهامداران بدون مشکل وصول گردد.

چند روز قبل مدیر مالی شرکت تبرک از ضرر 10 میلیارد تومانی این شرکت به دلیل عودت برج تهران خبر داده بود.


تعاونی ابرده:
این شرکت طی چند روز گذشته آگهی دعوت برگزاری انتخابات مجمع عمومی عادی مرحله اول را بر روی سایت خود قرار داده است و براساس آن طی روزهای آتی 63 نماینده اصلی سهامداران انتخاب خواهند شد، به نظر می رسد پروسه انتخاب نمایندگان اصلی و برگزاری مجمع چند هفته ای به طول بیانجامد.

قیمت سهام این شرکت به ازای هر سهم خرد نشده 200 هزار تومان است.

شرکت سپاد:
به نظر می رسد در پس پرده تغییر مدیرعامل شرکت سپاد تغییر وضعیت و سیاست این شرکت نهفته باشد.

هنوز خاطره شکست برخی پروژه ها از ذهن سهامداران پاک نشده است. شاید تغییر برنامه های سپاد بتواند در آستانه سال 2017 سهم این منطقه گردشگری را از بازار میهمانان خارجی مشهد بیشتر کند.

هم اکنون قیمت هر سهم این شرکت 530 هزار تومان است.

منبع : عصر هشتم



  

نماینده تربت حیدریه روز گذشته از اتمام مهلت وزیر اقتصاد در رابطه با پرونده پدیده شاندیز با شروع مهر ماه خبر داد تا همین مساله باعث شود اکثر سهامداران فرصتی یک ماهه تا پایان مهر ماه را برای وصول حواله ها به مسوولان پدیده دهند.


تحلیل روز سهام غیر بورسی چهارشنبه 25 شهریور

پدیده شاندیز:
نماینده تربت حیدریه روز گذشته از اتمام مهلت وزیر اقتصاد در رابطه با پرونده پدیده شاندیز با شروع مهر ماه خبر داد تا همین مساله باعث شود اکثر سهامداران فرصتی یک ماهه تا پایان مهر ماه را برای وصول حواله ها به مسوولان پدیده دهند.

به گزارش پایگاه خبری عصر هشتم، پدیده تنها راه فروش سهام خود را باید در بورس اوراق بهادار جستجو کند، جایی که شاید به زودی محقق نشود، به همین خاطر مدیران آن در تلاشند تا با جذب نقدینگی و دریافت تسهیلات مشکلات را مرتفع نمایند.

پردیسبان:
علیرغم تلاش های زیاد، هیچ یک از مسوولان شرکت پردیسبان حاضر به پاسخگویی نیستند هر چند که این مساله دور از انتظار نیز نبود وگرنه در طی چند هفته ای که وب سایت این شرکت از دسترس خارج شده سعی می کردند تنها راه ارتباطی خود با سهامداران را نگه دارند اما مسوولان پردیسبان زندگی در سایه را ترجیح می دهند.

گرندسنتر:
مسوولان شرکت گرند نیز پاسخگویی در مورد چک های برگشت خورده را در حوزه اختیارات مدیر می دانند اما طلایی مدیرعامل شرکت گرند نیز پاسخی به تلفن همراه خود نمی دهد.

گرند پیش از این با خرید و عودت حوزه پیوند موسسه آرمان حاشیه ساز شده بود.

تبرک:
چشم امید سهامداران و مدیران شرکت تبرک به خوش قولی مدیران بانک سپه و پاس شدن چک های آنان است تا حواله های سهامداران بدون مشکل وصول گردد.

تبرک با شرکت شهداب قرار است به زودی وارد بورس شود.

تعاونی ابرده:
این شرکت روز گذشته آگهی دعوت برگزاری انتخابات مجمع عمومی عادی مرحله اول را بر روی سایت خود قرار داده است و براساس آن طی روزهای آتی 63 نماینده اصلی سهامداران انتخاب خواهند شد.

شرکت سپاد:
سپاد خراسان مدیرعامل خود را عوض کرد تا وضعیت و شاید سیاست خود را تعییر دهد.

هرچند آخرین تصویر سهامداران از درهمی مدیرعامل قبلی سپاد شرکت در جلسه تودیع و معارفه آن هم بدون لباس رسمی و احتمالا از روی ناراحتی بود اما احساس آنان به شکست برخی پروژه ها همانند وصال نیز از خاطره ها محو نشده است.

منبع : عصر هشتم



  

روز گذشته موسی الرضا ثروتی از بسته شدن پرونده پدیده در دولت و مجلس خبر داد و گفت که مجوز بخشی از ساختمان‌ها برای فروش صادر و شرکت پدیده می‌تواند تحت نظر بورس به فعالیت خود ادامه دهد تا وضعیت پدیده وارد مرحله بهتری گردد.


تحلیل روز سهام غیر بورسی سه شنبه 24 شهریور

پدیده شاندیز:
سهامداران پدیده شاندیز پس ازچندین ماه سردرگمی روزهای سختی را پشت سر می گذارند اما به جهت اعتماد خود به مدیران پدیده فعلا سکوت کرده اند و خارج از وسوسه های گروهی، این روزها را غالبا ایام انتظار خود برای اعلام اطلاعیه شرکت برای آینده فعالیتهای مجموعه برشمرده اند.

به گزارش پایگاه خبری عصرهشتم، روز گذشته موسی الرضا ثروتی از بسته شدن پرونده پدیده در دولت و مجلس خبر داد و گفت: مجوز بخشی از ساختمان‌ها برای فروش صادر و شرکت پدیده می‌تواند تحت نظر بورس به فعالیت خود ادامه دهد تا وضعیت پدیده وارد مرحله بهتری گردد.

شرکت پدیده تنها سه مجوز خود را نگرفته که این سه مجوز مربوط به قوه قضاییه است.

تبرک:
مدیر امور مالی شرکت تبرک از ضرر 10 میلیاردی این شرکت درباره عودت برج تهران به بانک سپه خبر داد و گفت: چک ها تقسیطی است و مشکلی به خاطر وصول حواله ها وجود ندارد.

این شرکت هر چند منتظر مجوز بورس برای بازگشایی نماد است اما روزهای آرامی را در بحث سهامداران طی می کند.

پردیسبان:
سهامداران پردیسبان همچنان نگران پولشان هستند، پولی که معلوم نیست در چه پروژه ای و چگونه سرمایه گذاری شده است؟ 

متاسفانه سایت شرکت پردیسبان که تنها کانال ارتباطی یک طرفه شرکت با سهامداران بود هم از دسترس خارج شده تا نگرانی سهامداران بیشتر شود.

پردیسبان پیشنهاد تهاتر سهام با املاک آبیک را چندماه پیش پیشنهاد داده است که به طور صریح از سوی سهامداران رد شده است.

تعاونی ابرده:
پروژه هوپاد شرکت تعاونی ابرده درابتدای تیر ماه سال جاری پس از اتمام 20 درصد آن وارد مرحله بتن ریزی شد تا مراحل آن برای افتتاح در پاییز سال آینده پیشبردی مثبت داشته باشد، تبلیغات شرکت برای پروژه هوپاد همچنان در رسانه های مکتوب و شهری ادامه دارد.

قیمت سهام این شرکت به ازای هر سهم خرد نشده 200 هزار تومان است.

سپاد خراسان:
شرکت سپاد خراسان با قیمت هر سهم 530 هزار تومان در سال جدید دو بار افزایش قیمت را تجربه کرده است که در مجموع کمتر از 3 درصد طی 5 ماه گذشته بوده است، این امر قطعا باب میل سهامداران نخواهد بود زیرا میزان سود بانکی 3 برابر این میزان سود است که البته کارمزد خرید و فروش نیز ندارد.

گرندسنتر:
مدیران گرند هر چند فعلا با سکوت سهامداران روزهای آرامی را می گذرانند اما در تلاشند تا بتوانند با تامین نقدینگی بخشهایی از بدهیهای خود را تسویه نمایند.

این شرکت نیز فعلا قیمت سهام خود را افزایش نداده است.

منبع : عصر هشتم



  
   1   2   3   4   5   >>   >
نام و نام خانوادگی :
شماره موبایل :
عنوان پیغام:
پیغام :

کلمات کلیدی، تگ ها : پیامک طلایی بورس - آموزش و اخبار تحلیل , پیامک بورس , عضویت پیامک ویژه بورس | ارسال سیگنال خرید ویژه - پرسود , سیگنال خرید | سیگنال خرید سهام | تحلیل تکنیکال | بورس , اشتراک پیامک قیمت سهام پدیده شاندیز , اطلاع از وضعیت سهام با فرستادن پیامک , سهام برتر - پیامک طلایی , ارسال پیامک براى دریافت برگه هاى سود سهام , دریافت سهام با پیامک , اشتراک پیامک قیمت سهام پردیسبان , اشتراک پیامک قیمت سهام اطلس , اشتراک پیامک قیمت سهام مگا مارکت , اشتراک پیامک قیمت سهام گرند سنتر , اشتراک پیامک قیمت سهام سپاد خراسان , اشتراک پیامک قیمت سهام تبرک , اشتراک پیامک قیمت سهام پردیسبان , اشتراک پیامک قیمت سهام شرکت تعاونی گردشگری ابرده , اشتراک پیامک قیمت سهام اخلمد , سامانه پیامک سهام پدیده شاندیز; , پیامک های اطلاع رسانی قیمت و اخبار پدیده شاندیز , قیمت سهام پدیده را هر روز صبح تا ظهر به صورت پیامک دریافت کنید , سهام یاب , پیامک بورس ، بورس , SMS , اس ام اس , پیامک , سهام , قیمت سهام , آخرین قیمت سهام , نوسانات قیمت سهام , پیامک بورس , بازار سرمایه , تجارت , تجارت الکترونیکی , حدضرر: محدوده ای که اگر قیمت پایانی به زیر آن رسید، باید برای جلوگیری از ضرر بیشتر، از سهم خارج شوید , سیگنال خرید سهام در بازار بورس اوراق بهادر تهران, اخبار و شنیدهای و شایعات بازار بورس, سبدگردانی, تحلیل بنیادی, تحلیل تکنیکال, سیگنال خرید پیامکی, , اشتراک پیامکی قیمت سهام پدیده شاندیز به صورت روزانه + اخبار داغ پدیده ای + گزارشات هفتگی , پیامک بورس به شما امکان می دهد تا تغییرات قیمت و دیگر اطلاعات سهام یا سهام های مورد نظر خود را در هر لحظه و هر جا از طریق پیامک (SMS) دریافت نمایید. , Saham , saham-sms, saham-sms.ir , saham-sms.com ,
Copyright © 2014 - 2015 Saham-Sms.IR All rights reserved
بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَََّحْمنِ ٱلرََّحِیمِ . وَ إِن یَکادُ الّذینَ کَفَروا لَیُزلِقونَکَ بِأَبصارِهِم لَمّا سَمِعُوا الذِّکرَ و یَقولونَ إِنَّهُ لَمَجنونٌ و مَا هُوَ إِلاّ ذِکرٌ لِلعالَمین